ОФОРМЛЕННЯ НОВОГО ПАСПОРТА У ВИГЛЯДІ ID-КАРТКИ РОЗПОЧНЕТЬСЯ 11 СІЧНЯ
З 11 січня Міграційна служба розпочинає видавати паспорта громадянина України у вигляді пластикової картки (у європейських державах цей документ називають ID-картка)
Про це на прес-конференції повідомив Голова Державної міграційної служби України Максим СОКОЛЮК.
За його словами, на першому етапі, до прийняття Верховною Радою законопроекту № 3224 «Про внесення змін до деяких законів України щодо документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус», новий документ оформлюватиметься безоплатно громадянам, які досягли 16-річного віку та отримують паспорт громадянина України вперше.
«Міграційна служба має більш, ніж 600 підрозділів по всій Україні. Ми розподілили закуплене обладнання рівномірно по всій території, аби громадяни не мали незручностей під час оформлення. На сьогодні близько 800 робочих станцій у 330 підрозділах міграційної служби по всій країні оснащені цим обладнанням», – зауважив Соколюк.
У підрозділах, де такого обладнання не має, громадянам тимчасово будуть видаватися паспорти старого зразка (книжечка). Громадянам, які звертаються для оформлення паспорта громадянина України не вперше (наприклад, у зв’язку з втратою або псуванням), також до прийняття законопроекту №3224 будуть видаватися паспорти старого зразка.
Після ухвалення Верховною Радою законопроекту № 3224 Міграційна служба зможе оформлювати паспорт нового зразка всім громадянам. При цьому голова ДМС висловив сподівання, що цей закон парламент прийме вже наприкінці січня чи на початку лютого.
За досвідом європейських держав, процес документування громадян ID-картками триватиме 4-5 років, протягом 2016 року Міграційна служба розраховує видати понад 2 мільйони документів нового зразка.
Обов’язкової заміни паспорта громадянина України на документ нового зразка не передбачено, отже громадянам немає сенсу поспішати із отриманням ID-картки.
За словами голови ДМС, новий документ є значно більш захищеним від підроблення. Завдяки вбудованому електронному безконтактному чіпу, запровадження ID-картки відкриває нові можливості для створення електронних сервісів та спрощення надання адміністративних послуг.
На чіп буде записано персональні та біометричні дані власника документа, у тому числі місце проживання та сімейний стан. Внесення електронного цифрового підпису та інших даних є технічно можливим, проте потребує законодавчого врегулювання.
Пропозиції щодо покращення роботи територіальних підрозділів Державної міграційної служби можна надсилати на спеціальну електронну скриньку ( Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. ). Також створено представництво ДМС у Facebook, забезпечено можливість спілкування із центральним апаратом та територіальними органами у Skype.
За матеріалами Урядового порталу: http://www.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=248752110&cat_id=244277212