СУМЩИНА У РЕЙТИНГУ ДОТРИМАННЯ ВИМОГ ТА ПРИНЦИПІВ ДЕРЖАВНОЇ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ЗАЙНЯЛА ТРЕТЕ ТА П’ЯТЕ МІСЦЯ СЕРЕД ІНШИХ РЕГІОНІВ УКРАЇНИ
У підсумковому Рейтингу Державної регуляторної служби України (ДРС) за 2019 рік щодо дотримання вимог та принципів державної регуляторної політики Сумська область зайняла 3 місце серед органів місцевого самоврядування України, та 5 місце - серед місцевих органів виконавчої влади
У розрізі районів Сумської області, за даними Сектору ДРС у Сумській області, у цьому Рейтингу щодо дотримання органами місцевого самоврядування вимог державної регуляторної політики 1 місце посів – Ямпільський район, 2 місце – Недригайлівський та Кролевецький, 3 місце – Глухівський, Конотопський, Путивльський та Шосткинський райони.
У розрізі міст обласного та районного значення, більш відповідальними органами місцевого самоврядування з цього Рейтингу були – Шосткинська (1 місце), Буринська (2 місце), Конотопська та Сумська (3 місце) міські ради та їх виконкоми.
Сумська область за підсумками 2019 року одна із 8-ми найкращих областей за рівнем виконання органами місцевого самоврядування Тесту малого підприємництва (М-тесту), що вимагає від регуляторних органів проведення розрахунку грошових та часових витрат малого бізнесу на реалізацію місцевих регулювань. Показник проведення М-Тесту до проектів регуляторних актів Сумської області склав 82% при середньому по Україні – 74%.
У 1,1 рази частіше ніж у попередньому році органи місцевого самоврядування Сумщини рахували витрати суб’єктів малого та мікропідприємництва на виконання вимог своїх регулювань. Водночас, залишається відсутнім комплексний підхід до обґрунтування необхідності прийняття регуляторних актів.
Регуляторна активність органів місцевого самоврядування Сумської області у 2019 році, порівняно з попереднім роком, зросла у 1,5 рази – з 49% до 75% від їх загальної кількості.
З метою зменшення регуляторного навантаження на бізнес пріоритетними напрямками роботи ДРС з питань реалізації державної регуляторної політики на 2020 рік є підвищення якості підготовки проектів регуляторних актів та аналізів регуляторного впливу (АРВ) до них, в тому числі, шляхом визначення в АРВ компенсаторних заходів у разі, якщо від запровадження регулювання прогнозується надмірне навантаження на малий бізнес. Методична робота з регуляторними органами щодо покращення якості аналізу регуляторного впливу. Активізація діяльності регуляторних органів в частині виконання заходів з відстеження результативності прийнятих регуляторних актів з обов’язковим здійсненням розрахунків витрат суб’єктів господарювання на виконання вимог регулювання. Активізація роботи у сфері перегляду регіональних регуляторних актів. Здійснення заходів, спрямованих на втрату чинності положень регуляторних актів, які ускладнюють ведення господарської діяльності.
У 2019 році ДРС попередила впровадження державних регулювань, які передбачали майже 33,1 млрд. грн. додаткових витрат для суб’єктів господарювання шляхом прийняття рішень про відмову у погодженні відповідних проектів регуляторних актів (у 2018 році – 43,5 млрд. грн.).
Нагадуємо, що ДРС визначено центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну регуляторну політику, політику з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності та дерегуляції господарської діяльності.
Із звітом Державної регуляторної служби України за 2019 рік та її напрямками роботи на 2020 рік можна ознайомитись на сайті ДРС за посиланням: http://www.drs.gov.ua/press-room/analitychnyj-zvit-drs-za-2019-rik/